Velkommen som patient
Velkommen til! Jeg er glad for, at du har valgt mig som din praktiserende læge, og jeg glæder mig til at lære dig at kende.
Jeg hedder Nanna Overgaard og har min praksis på Bryggervangen 5, 2. th., centralt på Østerbro. Klinikken er moderne, har niveaufri adgang, og vi arbejder hårdt for at tilbyde faglighed, tilgængelighed og en personlig tilgang.
Hvem møder du i klinikken?
I klinikken vil du møde mig, min sygeplejerske og et fast hold af dygtige medicinstuderende. Vi deltager også I den lægelige videreuddannelse hvorfor du kan møde uddannelseslæger. Det betyder, at du kan opleve at møde flere forskellige fagpersoner i dit forløb, men der vil altid være supervision og faglig opfølgning.
Fast medicin og startsamtale
Hvis du får fast medicin, vil jeg bede dig booke en tid til en Startsamtale for nye patienter. Her får vi overblik over dine recepter, eventuelle kontroller og lægger en plan, så du fremover undgår at stå uden din medicin.
Vi beder som udgangspunkt om fremmøde ved receptfornyelser for at sikre, at medicinen passer til dig og at recepterne passer med dine kontrolplaner. Receptfornyeserne sker hos læge ved nogle sygdomme og hos sygeplejersken eller en medicinstuderende ved andre - i de situationer hvor fornyelserne ikke sker hos en læge er personalet specielt uddannet til at varetage behandlingen men vil altid konferere med læge ved tvivl. Fremmøde ved receptfornyelser er ikke for at være til besvær, men fordi det giver bedre kvalitet i behandlingen - er du stabil i din behandling laver vi recepter som dækker længere forløb, evt et helt år, ad gangen.
Hvis du får søvnmedicin, stærkt smertestillende eller ADHD-medicin, gælder Sundhedsstyrelsens vejledninger: disse typer medicin fornyes ikke telefonisk eller via online besked.
E-konsultation og henvisninger
Du kan altid kontakte os via e-konsultation, men det skal være simple spørgsmål, der kan besvares kortfattet. Er dit spørgsmål mere kompliceret, anbefaler jeg, at du booker en videokonsultation eller en almindelig konsultation. E-konsultation er ikke en chatfunktion, og man kan ikke sende flere spørgsmål samme dag eller vedhæfte dokumenter som fx PDF-filer.
Ønsker du en henvisning, beder vi som udgangspunkt om fremmøde i klinikken. Det skyldes, at vi er nødt til at formulere henvisninger grundigt for at vurdere indikationen og sikre, at tiden hos vores samarbejdspartnere bruges relevant og bedst muligt.
Kontakt og akutte tider
Klinikken har telefontid alle hverdage mellem kl. 8.00 og 10.30. Efter dette tidspunkt kan vi fortsat hjælpe ved akut sygdom. Hver aften frigives der desuden videotider til akutte problemstillinger den følgende dag, som kan bookes online via patientportalen eller Min Læge-app'en. Har du akut sygdom, som ikke kan vente, kan personalet i telefonen altid hjælpe dig med vurdering og booking.
Rammes du af akut sygdom udenfor klinikkens eller vagthavende læges åbningstid kan du altid kontakte 1813 eller 112 ved uopsætlig alvorlig sygdom.
Kronisk sygdom og kontrol
Kroniske sygdomme følges årligt efter et fast årshjul. Du kan se det på: www.doktorovergaard.dk/kronisk-sygdom. Du vil blive indkaldt, når det er tid til din årlige kontrol, og du er altid velkommen til selv at kontakte os, hvis du har spørgsmål.
Husk sundhedskortet
Husk at medbringe dit sundhedskort, når du kommer i klinikken. Regionen kræver, at det registreres ved alle konsultationer. Kortet kan også findes som app til din telefon, hvis du ikke har det fysiske kort med.
Endnu engang velkommen!
Venlig hilsen
Nanna Emilie Overgaard
Praktiserende læge